Организаторите препоръчват при подготвянето на багажа за ларпа повторно да прегледате този списък.
ЗАДЪЛЖИТЕЛНА ЕКИПИРОВКА
Това е оборудването, без което няма да бъдете допуснати в игра.
Защитни очила
Очилата трябва да са годни да устоят на силен удар, насочен в една точка (изстрел от еърсофт оръжие), за предпочитане е да не се запотяват и да не пристягат.
Подходящи за целта са защитните очила по стандарт EN 166. Те се продават в магазини за работно облекло и в по-големите железарии (например тези).
Очилата се носят през цялото време на играта и не се свалят при никакви обстоятелства, освен за моментно забърсване.
Източник на светлина
Фенерче или челник със свежи батерии.
Задължително е носенето му, макар че е допустимо по преценка на играча и при необходимото внимание в определени моменти то да не бъде използвано (например при криене или промъкване). В тези случаи се препоръчва повишено внимание.
Часовник
Ръчен часовник или телефон с изключен звук.
Необходим е за проверка на часа при влизане в аномалия (от това може да зависят нейната сила, допълнителни ефекти и плячка).
Телефон
Зареден телефон може да бъде полезен за комуникация с организаторите преди и след играта (ако се наложи).
В Зоната телефоните не работят, така че по време на играта използването на нерегламентирани комуникационни устройства трябва да става само при крайна необходимост, по офгейм причини, и то по дискретен начин. Изключете звука на телефона си преди играта.
Светлоотразителна жилетка
Такива жилетки носят фотографите и някои неигрови персонажи.
Забранена е стрелбата по тях, както и всякаква друга интеракция с тях, освен на офгейм места. Трябва да бъдат игнорирани, все едно не съществуват.
ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЕКИПИРОВКА
Неща, които организаторите ви препоръчват да вземете на базата на опита и здравия си разум.
Топло облекло
Плътни, не много дебели дрехи. С оглед защитата от стрелба е препоръчително дрехите да са свободни, а не прилепнали.
Кожени/работни ръкавици
Трябва да са годни да осигурят адекватна защита както от студено време, така и от препятствия по терена при промъкване (счупени стъкла, остри камъни).
Стабилни обувки
Кубинки, ботуши или туристически обувки, които да имат дебела подметка (с оглед на риска от настъпване на остри предмети) с грайфери, за да не се хлъзгат.
Спален чувал и шалте
Шалте и спален чувал или завивка за в случай, че играчът иска да си почине за два-три часа по време на играта. Предвижда се играта да продължи без прекъсване по цяла нощ, така че ще имате нужда от почивка.
Предвиден е офгейм лагер и офгейм стая при всяка база, където можете да отпочинете, без да влизате в интеракция с играещите участници.
Мешка / Раница
За носене на артефакти и други ценни предмети, придобити по време на игра.
ИГРОВА ЕКИПИРОВКА
Специална екипировка на персонажа, чието носене и използване има ефект в играта.
Не подлежи на отнемане или плячкосване от друг персонаж.
Не е необходимо да имате всички изброени неща - изборът на игрова екипировка зависи от стила на игра.
Паспорт
Осигурява се от организаторите.
Служи за отбелязване на екипировката, избраната роля и специалности на персонажа.
PDF файл за разглеждане (неактуализиран с промените в Уменията)
Бележник
Ще ви бъде от полза за записване на намерени кодове от мисии, както и за водене на записки за силата на аномалиите.
Хладно оръжие
Ефекти
Позволява извършване на неограничен брой атаки от къса дистанция.
Може да се използва за париране на атаки с хладно оръжие.
Не може да служи за махане на мутагенни паяжини (понасяте щета през оръжието).
Метателните ножове и остриета се зачитат за хладно оръжие.
Ограничения
Оръжието трябва да бъде обезопасено и да се използва по такъв начин, че да не може да причини нараняване или сериозна синина.
Огнестрелно оръжие
Ефекти
Изстрел с всякакво оръжие, независимо от използваните муниции, причинява щета за 1 Живот.
Ако оръжието изстрелва наведнъж повече от един проектил, щетата пак е същата, освен ако са поразени повече от една части от тялото – тогава всяка част получава отделна Щета и Раняване според бронята.
Пример: Помпа изстрелва три топчета и улучва персонаж в крака и в ръката. Улучените места получават Раняване (ако са небронирани) и персонажът губи 2 живот.
Ограничения
Тъй като игровото взаимодействие често се провежда на разстояние 2-3 метра, по съображения за безопасност в игра се допускат само достатъчно слаби оръжия. За такива се смятат оръжията, чиято скорост на проектила е до 110 м/с, по изключение до 115 м/с (това обикновено са помпи, пистолети, картечни пистолети, щурмови пушки с отслабен механизъм). Преди играта оръжията ще бъдат замервани с хронограф и ако не отговарят на изискванията за безопасност, няма да бъдат допускани.
Забранена е автоматичната стрелба (само на единична, т.е. едно натискане на спусъка = един изстрел), както и стрелбата на сляпо (т.е. трябва да виждаш по какво стреляш).
Леки оръжия
Използваеми за всички персонажи.
За "леки" се зачитат всички оръжия, които се презареждат ръчно на всеки изстрел (еднозарядни спрингови оръжия, еърсофт винтовки, еърсофт помпи), както и всички еърсофт пистолети.
Тежки оръжия
Използваеми само от персонаж с Умение Стрелба (Командо).
За "тежки" се зачитат всички оръжия, които поддържат автоматичен или полуавтоматичен режим (с изключение на пистолетите).
Те се използват единствено на полуавтоматичен режим.
Мрежа
Може да се използва от всеки персонаж и срещу всеки персонаж, при необходимото внимание. Ефектът от мрежата е оплитане и обездвижване – доколкото действително това се получи.
Внимание! Мрежата се хвърля по такъв начин, че да не нарани опонента, и не бива да се използва на място, което при падане може да доведе до опасност за здравето му.
Каска
Редуцира щетите в някои аномалии (отбелязани със символа вдясно), ако е носена в момента на влизане в аномалията.
Противогаз
Редуцира щетите в някои аномалии (отбелязани със символа вдясно), ако е носен в момента на влизане в аномалията.
Дава защита от специалните ефекти в някои аномалии (бяло листче), когато изрично е посочено в текста.
Шлем
Ако има дихатели, могат да му се признаят качества едновременно на каска и противогаз (вж. по-горе).
Защитен костюм
Редуцира щетите в повечето аномалии (отбелязани със символа вдясно).
Качества на защитен костюм може да се признаят на гумиран костюм или на гумирано наметало, както и на истински костюм за ядрена и химическа защита.
Кислородни бутилки
Дават защита от специалните ефекти в някои аномалии (бяло листче), когато изрично е посочено в текста.
Към кислородните бутилки се приравнява и убедително направен или истински rebreather.
Лека броня
Адекватно изглеждаща броня от дебела кожа (твърда кожа или пластове мека кожа с дебелина от порядъка на 2 мм), пластмаса (мотоциклетна броня), алуминий или други леки материали (EVA foam)
Предпазно облекло, което защитава от физическо раняване с хладно оръжие.
Защитеният с нея персонаж понася загуба на Живот, без да претърпява Раняване, освен срещу стрела, куршум или мутантска атака.
От стрела, куршум или мутантска атака улучената част от тялото понася и Раняване, все едно че не носи броня.
Ако бронята изглежда херметична и обхваща и крайниците, видимо без незащитени зони и без пробойни, тя се смята и за защитен костюм (виж правилата по-горе).
Балистична броня
Адекватно изглеждаща броня от метал, бронежилетка с метални плочи, или броня от леки материали, която е достатъчно обемна и тежка
Предпазно облекло, което защитава от физическо раняване с хладно оръжие, стрела или куршум.
Защитеният с нея персонаж понася загуба на Живот, без да претърпява Раняване, освен срещу мутантска атака.
От мутантска атака улучената част от тялото понася и Раняване, все едно че не носи броня.
Ако бронята изглежда херметична и обхваща и крайниците, видимо без незащитени зони и без пробойни, тя се смята и за защитен костюм (виж правилата по-горе).
Енергетична броня
Лека или балистична броня със светещи елементи по контурите си
Според материала и изработката може да се зачете за лека или балистична броня, а в допълнение предпазва и от Раняване с мутантска атака, докато светещите елементи са включени.
Ако бронята изглежда херметична и обхваща и крайниците, видимо без незащитени зони и без пробойни, тя се смята и за защитен костюм (виж правилата по-горе).
Балистичен щит
Щит от плексиглас или метал
Дава пълна защита от удари с хладно оръжие и стрели , т.е. предпазва от Щета и Раняване.
Срещу атаки с огнестрелно оръжие предпазва от Раняване, но персонажът, който носи щита, губи по 1 Живот от всеки изстрел.
Не предпазва от Раняване и Щета от мутантска атака - при понесен удар от мутант в щита персонажът губи 1 Живот и ръката му е счупена.
Самият щит не подлежи на счупване или повреждане от атаки.
Ако щитът има включени светещи елементи, той действа като енергетичен щит: предпазва от Раняване и Щета на мутантски атаки.
Факли, свещи и открит огън
Може да се използват при необходимото внимание и само на определени за това места (лагерен огън, офгейм стаи).
Димки
Може да се използват само от конкретно определени персонажи (мутанти), при необходимото внимание и само на асфалтиран терен или в бетонна сграда.
Мутации и киберимпланти
Някои персонажи имат видими физиологични изменения или киберпротези.
Те може да бъдат използвани за атака като хладно оръжие или като брони.
Мутация или киберимпланти, които покриват повече от 50% от лицето, се зачитат за противогаз.
Можете да използвате грим, маска и всякакви протези или добавки към облеклото, които да придадат автентичност на желаната от вас визия или да ви послужат като оръжия или брони.
Артефакти
Осигуряват се от организаторите.
Дават частична защита от определени аномалии (алфа, бета, гама и делта), съгласно отбелязаното върху описанието на аномалията и върху самия артефакт.
Може да бъдат намирани в Зоната или да бъдат "произведени" чрез кодове, въведени в Терминала.
Подлежат на плячкосване, отнемане и търгуване.
ИГРОВИ КОНСУМАТИВИ
Осигуряват се от организаторите и стоят в офгейм кутия близо до Терминал.
От офгейм кутията не може да се вземат предмети, освен при въвеждане на код в Терминала, съгласно изричните указания на екрана.
Използват се еднократно. След употреба се прибират отделно от "неизползваните" и възможно най-скоро се оставят в най-близката офгейм кутия.
Игровите консумативи може да бъдат плячкосвани, отнемани или търгувани.
Кодовете може само да бъдат търгувани, но не и да бъдат плячкосвани или отнемани.
НеоБинт
МедикаментПревързване
Веднага премахва Агония (но не и Болка) и възстановява 1 Живот.
2 мин след превързването възстановява оставащия Живот и излекува всички Ранявания.
Превързване от Медик
Възстановяването на живота става веднага след превързването (но за лекуването на Ранявания все пак трябва да се почака 2 мин).
Антирад
МедикаментДозиране
Суспендира (подтиска) ефектите на всички натрупани леки мутации за 1 час.
Суспендира (подтиска) ефектите на всички натрупани леки мутации за 2 часа.
Антирад ми давайте... ♫- сталкерска народна песен
Антимутаген
МедикаментИнжектиране
Премахва 1 Травма ефект по избор на инжектиралия антимутагена.
Премахва 2 Травма ефекта по избор на инжектиралия антимутагена.
Муниции
БоеприпасиОрганизаторите осигуряват подходящи муниции 0.20 и 0.25 г. за всички спрингови и еърсофт оръжия.
Те са разделени в торбички по 10 бр., които може да се "произвеждат" по време на играта.
Ако имате специални предпочитания, можете да донесете муниции, разделени в торбички по 10 бр., и произвеждате от тях по време на игра (когато ви се полага да си вземете муниции от офгейм кутията).
Забранено е повторното изстрелване на използвани муниции (събирането на топчета от земята).
Гранати
БоеприпасиВзрив на граната засяга като една огнестрелна атака всяка улучена част от тялото (независимо колко шрапнела са улучили частта от тялото).
Собствена граната може да бъде вкарана в игра, като бъде произведена в Терминала наместо 10 патрона.
Приложими са единствено еърсофт гранати, ако играч донесе такива.
Забранено е ползването на гранати, направени на базата на пиратка.